facebook tracking
Patrik Söderström

Patrik Söderström

Servicetekniker, distrikt Haninge & Stockholm – Försäljning

Namn: Patrik Söderström
Befattning: Servicetekniker, distrikt Ha­ninge & Stockholm
Avdelning: Restaurangservice
Började arbeta på Spendrups: 2006. Bör­jade som sommararbetare och har fortsatt sedan dess.

Kan du berätta lite om vad din tjänst innebär?
Som servicetekniker jobbar man för ett kunddistrikt där man ansvarar för instal­lationer, ombyggnationer av ölanlägg­ningar och kylskåp mm hos kunderna. Det kan vara så att en kund vill byta plats på en bar eller utöka produktsortimen­tet och då är det jag som ser till att det tekniska är på plats. Arbetet är väldigt brett. Jobbet handlar mycket om att lösa problem för kunden. En utmaning är att förstå vad kunden vill och komma med förslag då många inte riktigt vet vart gränsen går. Man måste vara lyhörd och flexibel då allt handlar om att hitta rätt lösning för rätt kund.

Som servicetekniker träffar man kunden ofta, vi utför service var 6:e vecka hos dem som har ölanläggningar, så man bygger upp en väldigt god kontakt med dem. Vi arbetar även på mässor där det är vi som bygger upp och sätter i tekniken i montrarna.

Utmaningar just nu?
Det händer mycket på marknaden nu! Ölintresset är stort hos kunderna som vill för­ändras och blir mer och mer måna om att göra det på ”sitt sätt” men anpassad stil. Det märks att det är trendigt med öl då det inte längre är ”en stor stark” som är erbjudandet, utan så mycket mer. Kunderna vill hänga med i utvecklingen och byter gärna ut tekni­ken mot mer modern sådan för att följa trenderna.

Vad är det roligaste med ditt jobb?
Att jag har ett varierande arbete är det roligaste! Jag träffar mycket folk och ingen dag är den andra lik. Jag utvecklas hela tiden.

Vad är det bästa med att arbeta på Spendrups?
Det är bra stämning på Spendrups! Alla är glada! Det är ett klimat som öppnar för sam­arbete mellan avdelningarna. Man hjälper varandra och man känner inte av att någon skulle vara ”bättre än någon annan”. Mina kollegor på restaurangservice är grymma och bland de bästa att jobba med på Spendrups.

En arbetsdag hos dig?
Det kan börja med att jag hämtar en installation på verkstaden i Vårby och sen kör jag ut till en kund och utför installationen. Ofta är det utdragna uppdrag hos kund där man arbetar vid sidan av deras byggare och följer projektet hela vägen ut. Jag har i snitt 1 kund/dag som jag jobbar hos. Ibland kan jag dock ha upp till 5 kundbesök på en dag med varierande uppdrag att utföra.

Vad betyder våra värderingar stolthet, äkthet, handlingskraft och nyskapande för dig?
Det är roligare att utföra ett jobb när man låter värderingarna följa med hela vägen. Man tar med sig dem hela vägen ut till kund. Målet är att leverera perfekt öl till 100 % och då får man ibland argumentera utifrån våra värderingar för att kunden ska förstå vad vi bidrar med och vad vi förväntar oss tillbaka.

Några av mina kollegor

Jobbar du redan på Spendrups?

Var med i rekryteringen och hitta din nästa kollega!

email
@spendrups.se
Teamtailor

Employer branding från Teamtailor