- Försäljningsdivision Restaurang, Systembolaget
Försäljningsdivisionen ansvarar för två framgångsrika affärer. Restaurangaffären utgör grunden för Spendrups ställning som ett oberoende svenskt bryggeri- och familjeföretag och kompletteras av Systembolagsaffären med sitt unika detaljhandelsmonopol.
Med familjeföretaget Spendrups värderingar och förhållningssätt som utgångspunkt strävar divisionen efter att alltid vara det bästa bryggeriet. Vi är dryckesspecialisten med marknadens mest attraktiva dryckes- och tjänsteerbjudande för både små och stora restaurangföretag. Inom ramen för Systembolagets affärsmodell arbetar divisionen långsiktigt och proaktivt med att utveckla sortimentet och samarbetet.
Divisionen har 120 engagerade medarbetare som arbetar med att utveckla långsiktiga kundrelationer och affärer. De huvudsakliga verksamhetsområdena är nationella säljorganisationer, restaurangservice, kundcenter samt affärsutveckling.
- Försäljningsdivision Dagligvaruhandel, Servicehandel och Spendrups International
Divisionens uppdrag är att inom den svenska dagligvaru- och servicehandeln, genom ett långsiktigt försäljningsarbete, skapa givande relationer med centrala kunder och enskilda butiker samt vara en rådgivare i frågor som rör produkter samt kategoriutveckling. Utöver det skall säljorganisationen ta ansvar för att våra varumärken framhävs på bästa sätt.
Divisionen har även ansvaret för att utveckla Spendrups affär utanför Sverige. Avdelningen ”Spendrups International” ansvarar för att utveckla Travel Retail affären, som bland annat inkluderar Gränshandel och Taxfree. Den ansvarar också för Spendrups globala exportverksamhet.
Divisionen, total sett, har drygt 50 medarbetare och inkluderar även centrala kundfunktioner samt stödfunktionerna Affärssupport och Kundmarknad.