
Spendrups Kundcenter arbetar med kundkontakter via telefon och mail. Vi hanterar ingående och utgående ordersamtal samt är första linjen för många av Spendrups kundserviceärenden. Vi hanterar ca 7.000 kundmöten varje vecka. Avdelningen består av ett antal underavdelningar samt några mindre funktioner: Kundservice, Innesälj och Regioninnesälj.
Avdelningen för Innesälj hanterar insats styrda försäljnings-åtgärder, kundkontakter och orderflöden. Fokus ligger på att arbeta kundorienterat och effektivt med ett tydligt engagemang i Spendrups produkter och våra kunders behov.
Avdelningen för Kundservice är uppdelat i:
Service & Reklamationsavdelningen hanterar avvikande ärenden, stora digitala orderflöden som e-handel och EDI. Du får en möjlighet att bli insatt i Spendrups produktion och orderflöde. Här agerar vi support i alla frågor för Säljare, Systembolaget, E-handelskunder, samtliga Ex-works kunder samt Export och Gränshandelskunder.
Order & Fakturaservice hanterar kundkontakter via telefon och mail. Vi hanterar ingående och utgående ordersamtal från våra kunder, eller frågor kring sortiment, leveransdagar m.m. Fokus ligger på att arbeta kundorienterat och effektivt med ett tydligt engagemang kring Spendrups produkter och våra kunders behov. Kundcentret hanterar ärenden åt samtliga försäljningsdivisioner.
Välkommen in
För oss är Välkommen in mer än en trevlig hälsning. Det är vårt löfte till alla vi möter; kollegor, kunder, grannar och partners. Det handlar om att vara nyfiken för nya intryck och smaker och öppen för människor med annan kompetens, erfarenhet och bakgrund än vår egen. Jag tycker att det säger mycket om vår företagskultur, hur vi vill uppfattas och hur vi ska vara mot varandra. Att vara ärliga och öppna med våra produkter och vad de innehåller och engagerade i samhällsfrågor som berör oss eller där vi har en roll att spela är givetvis också en del av att vara Välkommen in!
Fredrik Spendrup, VD
Vårt erbjudande
-
ETT PERSONLIGT BRYGGERI
Vi är och förblir ett familjebryggeri där alla strävar efter att vara ärliga, närvarande och äkta i våra relationer och i vårt arbete. Det innebär att vi har vi ett öppet förhållningssätt, är lyhörda och välkomnar andra in i vår värld. Tillsammans skapar och bevarar vi en familjekänsla som kännetecknas av gemenskap och delaktighet. -
UTMANING
Med vår moderna anläggning och duktiga medarbetare skapar vi inte bara en svensk dryckeskultur, vi utvecklar och utmanar den. Vi är ständigt i rörelse och för oss är stillestånd detsamma som tillbakagång. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med utmanande och varierande arbetsuppgifter och med en tydlig process för mål och prestation. -
ANSVAR
Vi tror på den egna förmågan samt att ta eget ansvar för sitt handlande som en avgörande del i utvecklingen av våra medarbetare och verksamhet. Vi delegerar ansvar och befogenheter så långt som möjligt och vår ledningsfilosofi betonar vikten av att skapa arbetsglädje och motivation genom att stimulera alla att ta i anspråk hela sin kompetens, kunnande och ambition i sitt arbete.