Spendrups Kundcenter arbetar med kundkontakter via telefon och mail. Vi hanterar ingående och utgående ordersamtal samt är första linjen för många av Spendrups kundserviceärenden. Vi hanterar ca 7.000 kundmöten varje vecka. Avdelningen består av ett antal underavdelningar samt några mindre funktioner: Kundservice, Innesälj och Regioninnesälj.
Avdelningen för Innesälj hanterar insats styrda försäljnings-åtgärder, kundkontakter och orderflöden. Fokus ligger på att arbeta kundorienterat och effektivt med ett tydligt engagemang i Spendrups produkter och våra kunders behov.
Avdelningen för Kundservice är uppdelat i:
Service & Reklamationsavdelningen hanterar avvikande ärenden, stora digitala orderflöden som e-handel och EDI. Du får en möjlighet att bli insatt i Spendrups produktion och orderflöde. Här agerar vi support i alla frågor för Säljare, Systembolaget, E-handelskunder, samtliga Ex-works kunder samt Export och Gränshandelskunder.
Order & Fakturaservice hanterar kundkontakter via telefon och mail. Vi hanterar ingående och utgående ordersamtal från våra kunder, eller frågor kring sortiment, leveransdagar m.m. Fokus ligger på att arbeta kundorienterat och effektivt med ett tydligt engagemang kring Spendrups produkter och våra kunders behov. Kundcentret hanterar ärenden åt samtliga försäljningsdivisioner.